מסלולים לבחירה
יו"ר הכנס וסמנכ"לית משאבי אנוש, בחברת אלביט יבשה ותע"ש
מרצים
בשנתיים האחרונות חווה העולם כולו טלטלה שהחלה מברבור שחור בדמות נגיף ה-COVID , או בשמו המוכר יותר “נגיף הקורונה” ובעקבותיו החל אפקט דומינו במישורים אחרים.
הטלטלה הגלובלית לא דילגה על עולם התעסוקה ותרבות העבודה, האיצה תהליכים טכנולוגיים, שינתה תרבויות ארגוניות והביאה ליצירת תפקידים חדשים בעולם העבודה.
בכנס השנתי הגדול בישראל בחרנו לייצר מסלולים אשר יתנו מענה לסוגיות השונות שעלו בשיחות שקיימנו אתכם.
את המסלולים יובילו אנשי מקצוע מהשורה הראשונה ויתארחו בכירים ממספר רחב של ארגונים ודיסציפלינות.
במסגרת הכנס נקיים פאנלים שונים, קבוצות למידת עמיתים, שאלות בסגנון “סליחה על השאלה” ושולחנות עגולים אותם יובילו מנהלים בכירים.
הנרשמים לכנס, יקבלו אוטומטית גישה לכנס הגלובלי אותו מוביל ארז אלמוגי ובו מתארחים מומחים מהשורה הראשונה בעולם העבודה בעולם.
מוזמנים להקדים ולהירשם.
פירוט מלא של ההרצאות יעודכן בהמשך
08:00
09:00
09:00
09:10
09:10
09:20
יורם שולטהייס – מנכ”ל HRus
09:20
09:30
לילך ברוקס שלום – יו”ר הכנס וסמנכ”לית משאבי אנוש אלביט מערכות, חטיבת יבשה ותעש
09:30
10:15
שלי גורדון – סגנית נשיא בכירה למשאבי אנוש, אלביט
10:15
11:00
קמיל פוקס, אמנון טימר, ויעל סלם אופז – חברת דיאלוג
11:00
11:45
11:45
13:15
13:15
14:15
14:15
15:15
15:15
15:30
15:30
16:30
ארגונים משתפים בכישלונות ומה הם למדו מהם במטרה שאתם לא תחזרו על טעויות עבר.
העולם הארגוני חווה טלטלה של ממש בשנים האחרונות, ודומה שאף אחד לא נותר אדיש. מגפה עולמית, פיתוח טכנולוגי מואץ, פגיעה בשרשראות אספקה, “ההתפטרות הגדולה” – כל אלה יוצרים חוסר וודאות תמידי שמאתגר את חוסנם של העובדים ויכולתם להתמודד עם אתגרי התפקיד שלהם. על רקע זה מתבלט תפקידם של מנהלים, כמנהיגים המסוגלים ליצור ביטחון פסיכולוגי והכוונה בוטחת שיאפשרו צמיחה אישית לעובדים ומינוף הזדמנויות לארגון.
אנו מציעים את מנהיגות 5.0, כמערכת מושגית להתמודדות מוצלחת עם כל אלה באמצעות שתי מעטפות פעולה. הראשונה כוללת מנהיגות אותנטית שמבססת אמון באמצעות שיח פתוח ומודע, חיבור למשמעות העשייה ולערכים הארגוניים שתומכים בה. מנהיגות זו ממצבת את המנהלים כ”מגנטים” לטאלנטים. השנייה כוללת פרקטיקות קבועות (רוטינית) המהוות מרחב להבנה של השינויים ובהירות באשר להזדמנויות וכיווני העשייה הארגוניים. שתי המעטפות מתפקדות יחדיו על מנת ליצור את החוסן ואת תחושת השייכות והמשמעות ההכרחיים כדי למנף הזדמנויות שהתקופה מציבה לנו.
פירוט המושבים
כדי לחקור ולחוות מנהיגות 5.0, נתנסה במפגש סוער ומפתיע עם פאנל של מנהלים בכירים בתחומי הפיתוח והשיווק. משתתפי המושב יוזמנו להפנות ‘שאלה זהה’ למנהלים בנוסח הפורמט הטלוויזיוני “סליחה על השאלה” (כאן 11). ההתנסות הסימולטיבית של המנהלים תפגיש אותנו עם אותם אלמנטים שמאפיינים את התקופה הנוכחית ומתבטאים כאן ועכשיו באמצעות המדיום שלפנינו: אי ודאות והפתעה, הקשבה, תגובה בזמן אמת, מינוף הזדמנויות וחיבור למשמעות. התשובות שנקבל יהוו בסיס להמשך הלמידה.
לאחר ארוחת הצהרים, נתכנס לעסוק בהשלכות מנהיגות 5.0 על תחום הHR בשלושה מעגלי שיח מרתקים ורלוונטיים:
Leading from the heart: הובלה באמצעות יצירת קשר אנושי חם, מקרב, סקרן ותומך של המנהלים עם אנשיהם.
Seeing around corners: היערכות אקטיבית לעתיד וחיזוק האג’יליות באמצעות מגע מתמשך עם התפתחויות בסביבה החיצונית והפנימית, תכנון על בסיס תרחישים גמישים והבנה בלתי אמצעית של הלקוחות.
Creating capacity and resilience: יצירת תנאים לצמיחה ארגונית ושימור חוסן, באמצעות שיפור מתמיד ומאוזן של המערכת והתהליכים, הסרת חסמים והקצאת משאבים גמישה.
בתחילת הסשן, יצטרפו המנהלים מהפאנל למעגלי השיח כמשאב להעמקת הלמידה.
מטרת המסלול:
מטרת המסלול היא להסתכל בצורה הוליסטית על צורכי העובד כאדם בארגון מתוך הבנה שכדי להצליח, הארגון חייב לתת מענה לצרכים חדשים.
בשנתיים האחרונות, מעבר לחוויות המתמשכות של עמימות ואי ודאות, משהו יסודי התערער בכולנו והפגיש אותנו בצורה קיצונית, ויש אומרים, חסרת תקדים עם היבטים מעמיקים ומשמעותיים של האנושיות שלנו.
אלה באים לידי ביטוי בחרדה קיומית, חוסר אונים ובמאפיינים וסימפטומים הדומים לפוסט טראומה.
יותר ויותר מחקרים מדווחים על מגמות עולות של העזרות במטפלים מתחומי הפסיכולוגיה, פסיכיאטריה ועוד
את כל אלה אנו חווים בארגונים בתחושה שכללי המשחק השתנו, מערכת ההפעלה האנושית אינה בתוקף וצריך למצוא דרכים חדשות לתת מענה לאתגרים החדשים.
את התוצאות של חוויות אלה כולנו פוגשים בכאוס התעסוקתי שזכה לשמות שונים ואולי הידוע מהם “The Great Resignation”. גם אנחנו ננסה להבין כיצד עלינו לנהוג אל מול מציאות מאתגרת זו ובכך לתרגם מידה של חוסר ודאות לתשובות שיעזרו לנו לפעול בצורה המיטיבה ביותר עם העובדים שלנו, עם המנהלים והמנהלות שלנו ובכלל כחברות המשפיעות על חייהם של רבים.
מה תלמד במסלול:
במסלול זה, תהיה לכם הזדמנות לשמוע ממנהיגים בתעשיה כיצד הם מובילים את המאמץ של הכנסת (הגברת?) האנושיות למקום העבודה. כמעט כל ההיבטים של העבודה השתנו מלבד הצורך הגדל להיות מקום עבודה יותר הומני.
למעשה, אנו נדרשים מדי יום, להמציא עצמנו מחדש, לפתח אסטטגיות חדשות שיתנו מענה לצרכים האנושיים … כאשר אחד העקרונות המובילים הוא Rethink Control.
במפגש זה נשאל 3 שאלות:
המפגש ישלב מרצים אורחים עם פעילויות אינטראקטיביות ובסופו נבצע אינטגרציה של השניים על מנת למנף את הידע המצרפי שיהיה בחדר.
עוד על מסלול האנושיות של משאבי אנוש:
יש היום לארגון תפקיד בליצור משהו אחר בזהות האנשים,וצורך בעיצוב מחדש של אסטרטגיית משאבי אנוש כדי להתאים לצורכי העובדים ולמצוא דרך אחרת להשאיר אותם engaged שלאחר המגיפה תוך מחשבה על רווחת העובדים.
במסלול זה נציג כלים ופרקטיקות חדשות שארגונים הטמיעו כדי להתמודד עם האתגרים החדשים.
ההבנה הזו מביאה היום ארגונים ליישם פרקטיקות חדשניות שלא היו נהוגות בעובר המתייחסות באופן ישיר לצורכי האדם בארגון: חוסן אישי, מיינדפולנס, חשיבה חיובית, בריאות נפשית, התמודדות עם לחץ ואי ודאות, בשנתיים האחרונות, עולות מגמות של צורך לתמוך בקשיים שלא חווינו בעבר:
העתיד כבר כאן- הלמידה הארגונית כמובילת ערך משמעותי לביזנס במבט לעולם הטכנולוגיה ולשינויים הגלובליים המתרחשים סביבנו.
השנתיים האחרונות לימדו את כולנו על הצורך להתאים את עצמנו למציאות חדשה ועל הצורך ברכישה מהירה של מיומנויות חדשות.
לצד השינוי האישי שכולנו עוברים, ארגונים נאלצים להשתנות במהירות על מנת להתמודד עם מציאות עסקית חדשה.
מלבד הצורך בהכשרת עובדים למציאות משתנה, למחלקות ההדרכה יש הזדמנות אמיתית לעמוד בקדמת הבמה ולייצר השפעה עסקית משמעותית (חיבור לעולם הלקוחות המשנה, התאמת פתרונות טכנולוגיים מתקדמים, תמיכה בשיטות מכירה חדשות ועוד).
הדגש המרכזי במפגש זה הוא כיצד לייצר הזדמנות ולהרחיב אפשרויות בתקופת שינוי או משבר, תוך שימוש אפקטיבי במיומנויות הקיימות בעולם ההדרכה.
במסגרת המושב נשלב דוגמאות ממספר ארגונים תוך שיתוף המשתתפים ומתן כלים פרקטיים להמשך.
כיצד מנהלים את ההון האנושי בארגונים שאינם למטרת רווח?
האם גם הם מתחבטים באותם הבעיות של ארגונים עסקיים?
האם הם חווים כיום את ‘ההתפטרות הגדולה’?
על שאלות אלו ואחרות ננסה לענות במסלול המרתק הזה.
במסלול נלמד על ניהול ההון האנושי בקופת חולים, בחברת חשמל, במשטרת ישראל, באוניברסיטה, ובמשרדי הממשלה, ואנו בטוחים שכל מי שיצטרף למסלול יפיק ממנו ערך רב בנושאים כגון מחוברות עובדים, מיתוג מעסיק, הערכה ותגמול, ועוד.
עולם חוקי העבודה משתנה ומתפתח באופן שוטף, בין אם בחקיקה ובין אם בפסיקות. בעת האחרונה אנו עדים למספר חידושים דרמטיים, כגון הנושא של גילוי השכר הממוצע למועמד, העסקת נשים ועוד. בכל הנושאים הללו יעסוק המסלול. מדובר בעולם תוכן שלעיתים אינו מושך ומרתק כמו שאר הנושאים, אולם החשיבות שלו רבה, והסיכונים באי הכרת הנושאים – רבים.