מסלולי למידה
AVP Organizational Growth, AppsFlyer מרצה וחבר סגל, הפקולטה לטכנולוגיות למידה, HIT
מרצים
למידה ארגונית בשיא של כל הזמנים. עבור רבנו, הערך שאנו יוצרים לארגון ברור. אנשי למידה בארגונים עוסקים בנושאים הרגישים והאסטרטגים ביותר. עוד ועוד ארגונים מבינים שלמידה היא מנוע צמיחה.
אבל עם כוח גדול באה אחריות גדולה. זה דורש מאיתנו, אנשי הלמידה, להיות מקצועיים יותר, מעורבים יותר וממוקדים יותר.
בכנס השנה נעסוק במקצועיות שלנו. נשאל מה התפקיד שלנו בהובלת הארגונים שלנו? נבחן מה אנחנו יכולים ללמוד מתחומים אחרים? נזהה את הפרויקטים החדשנים ונלמד מארגונים אחרים.
אנו עובדים על מנת ליצור עבורכם חווית למידה משמעותית אשר מתבססת על תוכן איכותי והפנינג חברתי.
כנס ההדרכה והלמידה השנתי 2022 יסוב סביב שלושה אזורי מיקוד:
1. מקצועיות אנשי הלמידה
מה מבדל אותנו כאנשי מקצוע, מה הן המיומנויות המרכזיות הנדרשות מאיתנו.
2. חיזוק קשרי הקהילה
קהילה פעילה, שמתפתחת ״וערה״ שהחברים בה מפתחים קשרים אישיים וקשרים מקצועיים שהם הבסיס לפיתוח הקהילה.
3. למידה כמחולל צמיחה
למידה היא מנועה צמיחה לארגונים עלי ידי פיתוח של הכישרון הארגוני, תמיכה בשינוי ועיצוב תרבות מתפתחת.
ולצורך התמקדות בנושאים שמעניינים את הקהילה מיפה יו”ר הכנס, ינאי זגורי, את האתגרים העיקריים איתם מתמודדים מנהלי משאבי אנוש, הדרכה ופיתוח ארגוני בארגונים סביב 2 צירים עיקריים: טכנולוגיה מול מתודולוגיה, וחדשנות מול מסורת בלמידה. הכנס יעסוק בכל הנושאים הנ”ל:
במסגרת הכנס תשמעו דוברים מובילי דרך מישראל והעולם, תפגשו אנשים מרתקים המתמודדים, כמוכם, עם אתגרי ניהול ההדרכה והלמידה בסביבה משתנה ותקבלו ידע ו”ארגז כלים” מעמיק, לצמיחה מקצועית וארגונית, הכל במסגרת תנאי אירוח מהנים ומפנקים.
וההבטחה שלנו לשביעות הרצון של מי שבוחר להשתתף בכנס היא כי כל התכנים נבדקו והם באיכות וברמה מקצועית גבוהה, כי אנו שמים דגש ביכולת שלכם לתעד וללמוד מהכנס במטרה ליישם ביום שאחרי את הדברים בארגונכם, תוך חווית משתתף גבוהה, בדגש על מה המשתתפים יזכרו מהכנס בטווח הארוך.
יו”ר הכנס וצוות ההיגוי הרחב שמו לעצמם מטרה לעשות כנס מסוג אחר, כמוהו לא נראה עדיין בישראל, ולכן הגדרנו את מפתחות ההצלחה הבאים אשר הובילו אותנו בבניית הכנס ובהם הכנס יעסוק:
אנו שאחראים על למידה בארגונים, אבל כרגיל יש לנו הרבה מה ללמוד בעצמנו. בכנס נלמד יחד, נחגוג את ההצלחות שלנו וננסה להביט אל העתיד של המקצוע שלנו. ועדת ההיגוי עובדת על תוכן מעשי, חוויתי ומשמעותי… וגם עוד כמה הפתעות שאנו “מבשלים” לכם.
הכנס ייפתח עם הרצאות מליאה מעשירות במידע מרתק ומהותי.
בחלקו השני – 5 מסלולי למידה פרקטיים – למידה מעמיקה ליישום מהיר ב”שטח”
המסלולים כוללים תצורות לימוד שונות:
ו… לאחר תקופה מאתגרת, בה מתחנו את היכולות שלנו, מגיע לנו, קהילת ה HR, לחגוג את העשייה ולשתף אחת עם השנייה את מה שלמדנו מהמשבר האחרון… ועוד כמה הפתעות שאנו “מבשלים” לכם…
* בהובלת:
עומרית אבנשטיין | יועצת למידה, קהילות ומשחוק בארגונים ומרצה בפקולטה לטכנולוגיות למידה, מחברת טויסט.
פבי שליט-רייטמן | מנהל הלמידה,מחלקת מו“פ קהילות מקצועיות לומדות, במכון מופ”ת.
ברק כהן | מנהל למידה ופיתוח ארגוני, Perimeter 81.
שרי חזי | מנהלת טכנולוגיות בחינוך, עיריית רמת גן. מרצה בתחומי טכנולוגיות למידה, מכללת אונו/מכללת רמת גן.
זה ידוע ש-20% מהלמידה שלנו היא מאחרים ואחרות. בכנס הזה נעשה את זה – אנחנו נכין פעילויות לאורכו של הכנס שיסייעו להתחבר עם מי שמעניין אתכם ואתכן בעולמות ההדרכה והלמידה – כאלה שדומים לכן, אלו ששונות מכם, שתלמדו מהם ותחלקו איתן את הידע.
תפקיד ההדרכה והלמידה בעולם העבודה העתידי והשפעתם של השינויים וההתפתחויות עליו
08:00
09:00
09:00
09:15
09:15
09:30
יורם שולטהייס | מנכ”ל HRus
09:30
10:00
ינאי זגורי – יו”ר הכנס | AVP Organizational Growth, AppsFlyer
למידה ארגונית בשיא של כל הזמנים. עבור רובנו, הערך שאנו יוצרים לארגון ברור. אנשי למידה בארגונים עוסקים בנושאים הרגישים והאסטרטגים ביותר. עוד ועוד ארגונים מבינים שלמידה היא מנוע צמיחה.
אבל עם כוח גדול באה אחריות גדולה. זה דורש מאיתנו, אנשי הלמידה, להיות מקצועיים יותר, מעורבים יותר וממוקדים יותר.
בכנס השנה נעסוק במקצועיות שלנו. נשאל מה התפקיד שלנו בהובלת הארגונים שלנו? נבחן מה אנחנו יכולים ללמוד מתחומים אחרים? נזהה את הפרויקטים החדשנים ונלמד מארגונים אחרים.
אנו עובדים על מנת ליצור עבורכם חווית למידה משמעותית אשר מתבססת על תוכן איכותי והפנינג חברתי.
10:00
10:30
ד״ר לירז מרגלית | חוקרת, מרצה וסופרת
הרעיון לפיו למידה נוצרת באמצעות חשיפה למידע הוא רעיון יפה, רק שלרוב אינו מחזיק מים. לא כך פועל המוח האנושי.
תהליכי למידה בארגונים מבוססים על הרעיון שאם נחשוף את העובדים להדרכות, סדנאות או סרטונים, נצליח לייצר תהליכי למידה אך רעיון זה אינו לוקח בחשבון את המנגנונים הקוגניטיביים וההתנהגותיים של המוח האנושי.
כדי לייצר שינוי קבוע וממושך בהתנהגות, לא מספיק לחשוף את הלומד לתכנים, החלק המשמעותי הוא להבין את ההטיות הקוגניטיביות ואת התפקיד של הרגש בעיצוב תהליכי למידה.
ד״ר לירז מרגלית, מומחית לכלכלה התנהגותית המייעצת לחברות הגדולות בתעשייה, תסביר כיצד ניתן לעצב התנהגות ומהם הטריגרים הפסיכולוגים המניעים לפעולה.
האם אנשי למידה בארגונים יכולים ללמוד מהם משהו?
10:30
11:00
שאדי בשאראת | מנכ”ל חברת קוראל ודירקטור בפורום הישראלי למנהיגות
כל מנכ”ל מבין שהנכס הכי חשוב של הארגון זה העובדים שלו, וכולנו מבינים שעובדים מלאי תשוקה לחזון הארגון, מלאי מוטיבציה ליישום אסטרטגית הארגון , מבטאים את הערכים של החברה בכל פעולה שהם עושים ונלחמים על כל סנטימטר של הצלחה, הם הגיבורים שבזכותם הארגון משגשג ומצליח בטווח הארוך.
בהרצאה הזאת נלמד את שיטת ה Four E’s איך להעצים את העובדים ולהפוך אותם לגיבורים כדי למנף בצורה אקספוננציאלית את הנכס הכי חשוב והכי זמין של הארגון, האנשים.
11:00
12:00
5 מסלולי לימוד והתמחות לבחירתכם בנושאים “הכי חמים” בעולם ההדרכה והלמידה
חדשנות בלמידה מייצגת את הרצון בשיפור מתמיד של מתודולוגיות, כלים, טכנולוגיות ותהליכים בכדי לוודא שהלמידה מביאה את מקסימום הערך לארגון המשתנה.
אז ברור שבמושב נציג הרבה טכנולוגיות חדשות ו”מגניבות” כמו בוטים, metaverse, AI, ועוד אבל בעיקר נחבר אותן ליום יום של כולנו.
לא מאמינים שזה אפשרי גם אצלכם בארגון? בואו תשמעו וקחו חלק…
מובילי המסלול:
ד”ר ענת יעקבי | מנכ”ל ExperTeam
איילת כהן ברניצקי | מנהלת יחידת טכנולוגיות למידה, קמפוס בנק הפועלים
עופר קניג | ארכיטקט פתרונות למידה, ApssFlyer
12:00
12:30
עידו גנור | מנהל חטיבת הדיגיטל, לוטם
ענת יעקבי | מנכ״ל ExperTeam
לירי נשילביץ | Knowledge management experience development, HP
חדשנות בלמידה מגיעה מצורך ומתודולוגיה. בסשן זה נציג 2 מתודולוגיות שמאפשרות חדשנות:
המודל ההוליסטי – שם את הלומד במרכז ומתכנן את אסטרטגיית הלמידה והידע מכל הזוויות: למידה, ניהול ידע ותיעוד.
והמודל האג׳ילי – שמתאים את עצמו לארגון.
מתודולוגיות אלו מאפשרות תמיכה בביצועים תוך התייעלות וחסכון במשאבים. מתודולוגיות אלו מאפשרות את כל החידושים עליהם נדבר בהמשך היום.
בסיום ההרצאה המשתתפים יהיו מסוגלים ליישם את 2 המתודולוגיות שתומכות בחדשנות והתייעלות ארגונית בפרויקטי הלמידה שלהם.
12:30
13:00
מוטי אלנקוה | Director, Head of Global Customer Training and Sales, SolarEdge
מירית קפלר | מנהלת מרכז סימולציה, בנק הפועלים
בהרצאה יוצגו 2 פרויקטים מ-2 חברות שונות המיישמים חדשנות בלמידה:
בנק פועלים – למידה משמעותית ואימון בהתמודדות עם קונפליקטים וצרכים ארגוניים, בשילוב שחקני סימולציה המדמים מצבי אמת ומכינים את העובדים לחיי היום יום ולהתמודדות עם סיטואציות בעולם העסקים.
במפגש נציג איך ניתן לייצר סימולציות אפקטיביות ללא מרכז סימולציות.
AR ב-SolarEdge – כמה קרוב אפשר להגיע עם הדרכה? במפגש נציג יישום חדשני וטכנולוגי שיאפשר לנו להדריך את הלקוחות ממש בסמוך לזמן הביצוע, אבל ממש בסמוך (-;
הטכנולוגיה כבר כאן ועכשיו אנחנו עוסקים בהטמעה אצל 115,000 הלקוחות שלנו ברחבי העולם.
מטרת הסשן:
1. לראות מימוש של פתרונות טכנולוגיים מתקדמים.
2. להבין את אופניי היישום שלהם.
3. לקבל עקרונות לבחון ולהטמיע פתרונות דומה בארגונכם.
13:00
13:30
דר’ ערן גל | ראש החוג ללימודי תואר שני בפקולטה לטכנולוגיות למידה-HIT
אם לשפוט לפי השנים האחרונות, קשה מאוד לנבא מה יקרה פה שנים קדימה. בכל זאת עולם הלמידה וה HR בכלל עמל כל הזמן על עדכון תחזיות וניבוי מגמות. אנחנו בוודאות צפויים לראות שינויים דרמטיים באופי ובכלים איתם אנחנו עובדים. אנחנו בוודאות עתידים להיות משמעותיים יותר להצלחת הארגון ואנחנו בוודאות נדרש בעצמו לתהליכי Re and Up Skilling כדי להישאר רלוונטיים.
מי הוא\היא איש\אשת הלמידה 2032, באיזה כלים עובד ועם מי? מה מצופה ממנו ומה טורד את מנוחתו. ננסה לנבא יחד על בסיס תחזיות ומגמות בולטות בתחום בארץ ובעולם.
בסיום הסשן המשתתפים יוכלו לצפות שינויים בסביבת העבודה שלהם ובמסלול הקריירה האישי שלהם בתחום הלמידה הארגונית בהתבסס על מגמות ונבואות בתחום ביחס ל 10 השנים הקרובות.
13:30
14:30
14:30
15:00
עידו גנור | מנהל חטיבת הדיגיטל, לוטם
ד”ר ענת יעקבי | מנכ”ל ExperTeam
איילת כהן ברניצקי | מנהלת יחידת טכנולוגיות למידה, קמפוס בנק הפועלים
עופר קניג | ארכיטקט פתרונות למידה, ApssFlyer
חלק מכישורי העתיד שאנשי ונשות הלמידה יצטרכו בשנים הקרובות כוללים:
1. פיתוח תוצרים אדפטיביים ללומד בהתאם להעדפות הצריכה.
2. יכולת שימוש וניתוח אנליטיקות מתקדמות להערכת אפקטיביות הלמידה.
בהרצאה נציג את הכלים והשיטות להקניית כישורי העתיד וננסה לנתח אילו כישורי עתיד נוספים יידרשו לתפקיד?
מטרות ההדרכה:
1. להבין את המשמעות / חשיבות של תכנון תוצר למידה לקראת צפייה במספר ערוצי מדיה פוטנציאליים
2. לדאוג להתפתחות שלנו כמפתח הדרכה רלוונטי לארגון
3. היכרות עם כלים ושיטות לניתוח תהליכי למידה חדשניים
15:00
16:15
עדי ליבנה | מייסדת ומנהלת שותפה “הקפסולה”, יועצת ארגונית ומנחת קבוצות
ד”ר ענת יעקבי | מנכ”ל ExperTeam
איילת כהן ברניצקי | מנהלת יחידת טכנולוגיות למידה, קמפוס בנק הפועלים
עופר קניג | ארכיטקט פתרונות למידה, ApssFlyer
למידה 3.0 – איך לייצר חווית למידה חדשנית, סוחפת ומיוחדת באמצעות Experience Design?
הרף עלה. הציפיות גבוהות, מאוד. בעולם בו צרכנים ולומדים מאופיינים כ”רודפי חוויות והתנסויות”, הצורך והרצון להציע “חווית למידה” אחרת; מרגשת, מסקרנת, משמעותית ואפילו בלתי נשכחת – חזקים מתמיד.
בסשן הזה נפגוש את “מאחורי הקלעים” של עיצוב-חוויות, ויהיו בו גם השראה וכלים מקצועיים וחדשניים כיצד לקחת את תוצרי ותהליכי הלמידה הקיימים שלכם או אלו שבפיתוח, ולעצב אותם לחוויות-למידה שהן לא פחות מ-mind blowing, עם האימפקט הכי חזק ועוצמתי שאפשר. יהיה בו גם חקר משותף ומסכם של כולנו יחד על המשמעויות של “למידה 3.0 – התחדשות בעולם משתנה”. בקיצור, אם אתם מחפשים “לומדים פעילים”, “השתתפות מיטבית”, “אימרסיביות”, ו”להיות All-in” – זה בשבילכם.
מטרות ההדרכה:
1. לעצב מחדש או לעצב מאפס את תוצרי הלמידה שלהם, ולהפוך אותם לחוויות למידה עדכניות, סוחפות, מרגשות ומחדשות
2. להציע ללומדים שלהם למידה יותר אקטיבית ויותר אימרסיבית – ולהעלות את רמת המעורבות וההשתתפות, סביב התוכן הנלמד
3. לשלב כלים ומודלים פרקטיים מעולם “עיצוב חוויות”, עם כלי למידה חדשניים אבל גם בלעדיהם, עם תקציבי ענק אבל גם בלי תקציב בכלל, בחוויות הלמידה שלהם.
בסשנים במושב זה נמיר את הניסיון שלנו ממעשה להלכה!
נעצים את המקצועיות הפרקטית שלנו למקצוענות ומומחיות בתחום הלמידה בארגונים, כזו שתעזור לנו לקבל כלים בול בפוני ולהבין לעומק: מה אנחנו עושים בפועל? מה עוד כדאי שנעשה? למה? מה קורה בטכנולוגיות הלמידה? איזה יכולות ראוי שנשכלל? מה יש למחקרים ולמודלים לתרום לנו? איך לדבר ולעבוד כמומחים בארגון? ועוד.
מובילי המסלול:
רינתיה ברוכים לוין | מנכ”לית limi
נגה רזניק | מרצה בפקולטה לטכנולוגיות למידה HIT
עמרי כהנא | מפתח ומרצה בפקולטה לטכנולוגיות למידה HIT
12:00
12:30
אבי שוסהיים | מנהל הדרכה ולמידה ארגונית, AT&T Israel R&D Center
בשנים האחרונות השיח בין אנשי/נשות למידה הוא על ROV – הערך שאנו מביאים לארגון והתרומה ליעדים שלו.
אבל איך עושים את זה באמת?
בסשן נשתף בצעדים שלקחנו במחלקת ההדרכה של מרכז הפיתוח של AT&T – הצבת יעדים מדידים, שימוש בידע בשביל לשפר תהליכים, ובעיקר נציג דוגמאות כיצד פעילויות הלמידה במרכז מביאות ערך ממשי לארגון ואיך ניתן להציג אותו.
בסיום הסשן המשתתפים יוכלו:
1. לעשות שינוי באסטרטגיית למידה מ”כמות” ל-“איכות”.
2. לממש רעיונות כיצד ניתן להוסיף ערך ארגוני בתהליכים שונים של מחלקת הלמידה.
3. להבין ערך ארגוני ע”י נתונים אמיתיים של תהליכי מדידת ערך ארגוני.
12:30
13:00
אלעד ברנדס | eLearning Manager, Check Point
מכירים את זה שהלומדים מאבדים את הידיים והרגליים בהררי התוכן שאנו מצפים שימצאו ויצרכו?
את זה פתרנו באמצעות יצירת שכבת קישור בין הלומד לבין ה LMS.
באמצעות שימוש יצירתי בקצת תכנות וקצת עיצוב יצרנו תשתית לעמודי נחיתה של קורס, שמותאמים אישית ומעוצבים בצורה יצירתית לתכניות לימוד מרכזיות אצלנו, ועיצבנו אותן כמשחק, כטיול במפה, כפורטל ידע ועוד.
בהרצאה נספר על תהליך החשיבה, איך התשתית עובדת, ואיך אנו משתמשים בה בצ’ק פוינט.
בסוף המפגש הזה המשתתפים יהיו מסוגלים…
1. לשנות את החשיבה על ה LMS והשימוש בו,
2. לתכנן קונספטים יצירתיים למסלולי למידה, בהתבסס על הדוגמאות שיראו בהרצאה,
3. להתחיל לתכנן עבודה עם LMS APIs לשימושים יצירתיים שונים.
13:00
13:30
ספיר רחמני | מנהלת מחלקת הדרכה וניהול ידע, איתוראן
“בהצלחה, התפקיד שלך!”
ומה עכשיו? איך מנהלים ומכשירים מחלקת למידה (הדרכה, פיתוח וניהול ידע) של 6 עובדים כשרובם לא מהתחום אבל עובדים כמה שנים טובות בארגון?
אז אמלק – כל אחד יכול
בהרצאה אשתף את הסיפור שלנו באיתוראן, איך הצלחנו להיות מחלקה חדשנית ומובילה באמצעות up skils, עבודת צוות ולמידה מתמדת ומבלי לחסל תקציבי ענק.
בסיום הסשן המשתתפים יוכלו:
1. להכשיר אנשי למידה במינימום תקציב ומקסימום אפקטיביות.
2. להוסיף כישורים נוספים לעובדים בהתאמה לפוטנציאל יכולות העובד ומטרות הארגון.
3. כלים פרקטים שיעזרו לכם להיות לומדים מתמידים.
13:30
14:30
14:30
15:00
רינתיה ברוכים לוין | מנכ”לית limi
גדעון זיילר | יו”ר מתודיקה
נסקור את המגמות המרכזיות ואת מרכיבי התפקיד שלנו שנמצאים בצמיחה, ככה שנבין מה כדאי ללמוד כדי להוביל למידה בארגונים.
בסיום הסשן המשתתפים יוכלו: לזהות את המגמות ומרכיבי התפקיד שעליהם להעצים / לאמץ.
15:00
16:15
זוהר וולובלסקי | מנהלת פיתוח הון אנושי, הג’וינט
עומרית אבנשטיין | יועצת למידה וקהילות בארגונים, טוויסט
מיה אלמקייס | יועצת למידה, מנהלת מחקר ומנחה
אֹרן גילאור | מנכ״ל Gilor learning productions
רלי אשכנזי | מנהלת החטיבה העסקית limi
מוטי אלנקוה | Director, Head of Customer Training and Sales at SolarEdge
מיפוי עצמי ולמידת עמיתים שתוציא את כולנו עם כלים פרקטיים ללמידת מרכיבי התפקיד המשתנים.
סדנת המונים בה תעברו מיפוי עצמי של מרכיבי תפקיד בהם תרצו להתמקצע ומשם למידה ממומחים ומעמיתים בתחנות כגון: הגדרת אסטרטגיה, הבנת ביזנס, שיווק למידה, ניהול פרויקטים, קידום טכנולוגיה, הובלת קהילה וחיבור ל-HR.
בסוף הסדנה יצאו המשתתפים עם היכולת להתמקצע במרכיב תפקיד מקצועי נדרש בלמידה ארגונית.
במושב זה תוכלו ללמוד על שיטות למידה ומודלים שיושמו בארגונים מקבילים, הלכה למעשה מקבץ התנסויות כהשראה ליישום וקידום הלמידה בארגון שלכם.
מובילי המסלול:
שי פלד | מנהל למידה בחטיבה הטכנולוגית, Amdocs
ציפי בורגר | מנהלת תחום טכנולוגיות למידה, כללית
12:00
12:30
מעיין שלום | מנהלת צוות פיתוח למידה, AppsFlyer
AppsFlyer מיישמת חדשנות בלמידה – הקורונה הדגישה את הצורך והחשיבות בתהליך אונבורדינג אפקטיבי ומחבר, ואילצה אותנו במציאת פתרון יצירתי באמצעות בוט דיגיטלי שמלווה את העובד בשבועיים הראשונים לעבודתו. במפגש נציג תהליך אונבורדינג 100% דיגיטלי!
12:30
13:00
מעיין ביתן-מוזס | Training Manager, Nayax
אלירן מאור-טריפמן | Training Team Lead, Wix
רוצות ורוצים לייצר אימפקט למחלקת ההדרכה בארגון? בשנים האחרונות עולם ההדרכה עובר לדבר נתונים – איך ההדרכה עוזרת לנציגים למכור? כמה כסף הוובינר הביא? איך אפשר לחזות את כמות האנשים שיגיעו להדרכה הבאה?
בסשן שלנו נדבר בדיוק על זה – נראה לכן ולכם איך אפשר להפגיש בין עולם הלמידה לעולם הדאטה, כדי שתוכלו לייצר את הקשר בין תוצרי ההדרכה שלנו לבין היעדים הארגוניים.
בסיום הסשן המשתתפים יוכלו: להראות לארגון למה שווה להשקיע כסף בתהליכי למידה.
13:00
13:30
ד”ר אלי יפה | מנכ”ל מגן דוד אדום
יובל ערן | מנהל פרוייקטים במד”א
זכינו בתחרות מצויינות בלמידה לשנת 2022! במגן דוד אדום ההדרכה מצילת חיים וחשיבות התרגול לצד הלמידה התיאורתית מהווה את הקרקע הפוריה ללמידה משמעותית. השימוש בטכונולוגיות למידה מאפשרים לנו לקצר את משכי ההכשרה, לצמצם בכמות המדריכים וחונכים, לייצר חווית למידה משמעותית לדור הצעיר המתנדב, ולסמלץ הכי קרוב שאפשר את מצבי האמת כולל ריפלקציה מיידית.
בסיום הסשן המשתתפים יוכלו:
1. להכיר כיצד ניתן להשתמש בטכנולוגיה לקיצור משכי הכשרה וייעול המשאבים.
2. להכיר כיצד שימוש בטכנולוגיה תורם ליצירת למידה משמעותית וחוויתית.
13:30
14:30
14:30
15:00
יעל זיו | AppsFlyer
עמית בלנק | מפתחת למידה דיגיטלית, כללית
פרטים בהמשך…
15:00
16:15
נעמי מלכה | Head of L&D at Amdocs
גוני פישמן | Senior Director, Global Learning and Development at Teva Pharmaceuticals
גל קול | General Manager, Israel at Elevation
ליאת פרג | מנהלת למידה בבנק לאומי
בעולם שבו קיימת תחרות על הטאלנט, קיימים חוסרים משמעותיים בתפקידי מפתח, נטישה וגיוסי עובדים בכמויות שלא הכרנו לפי כן. ארגונים עסקיים וציבוריים מחפשים פתרונות לשימור הטאלנט בארגון באמצעות מגוון אפשרויות פיתוח ונייוד פנימי. התצטרפו אלינו לפנאל מקצועי המציג דוגמאות כיצד מחלקת הלמידה יכולת להיות שחקן מרכזי המשפיע באופן ישיר על הכאב מספר 1 של ארגונים היום – הטאלנט.
תוצרי הסדנה:
ללמוד מארגונים אחרים כיצד מיישמים את Talent Marketplac בארגון שלהם
ללמוד על ההבדל בין תכניות upskilling u reskilling
אנחנו לומדים בכל תחום בחיים שלנו אם זה באפיית חלה לשבת מ- 6 רצועות, דרך הקמת בלוג אישי ועד ניהול קמפיין פרסומי. בסדרה של מושבים קצרים וממוקדים נעבור מסע בעולמות מקבילים וננסה ללמוד איזה מאפיינים אנחנו יכולים לקחת מחר לחיי היומיום שלנו בעבודה.
מובילי המסלול:
עומר סולומון | VP employee experience, learning & development, Checkmarks
אבי לוי | מומחה טכנולוגיות למידה, קמפוס בנק הפועלים
12:00
12:30
שיר פינקלשטיין | Learning Experience Designer, AppsFlyer
התוכן הוא המלך. וזה בהחלט המקרה כאשר מדברים על ELearning.
עם זאת, קהל היעד שלך מצפה לקצת יותר מתוכן גולמי.
הוא מחפש חווית למידה מקיפה שתספק את הדרך הקלה ביותר לצבור ידע חדש ולפתח את כישוריו.
אמנם התוכן הוא עמוד השדרה שלכם, אבל החוויה שאתם יוצרים סביב התוכן שלכם היא שמסוגלת לגרום לזה לעבוד. וכאן נכנסים לתמונה העקרונות של עיצוב חווית למידה.
אני מזמינה אתכם לשמוע כיצד ניתן לעזור לקהל היעד שלכם להרגיש את המוצר שלכם, ולהעניק לו חווית משתמש נכונה ואיכותית.
אשתף אתכם בתהליכי העבודה ובאתגרים העומדים בפנינו בעולם חווית הלמידה.
בסיום הסשן המשתתפים יצוא עם: הכרת עקרונות לעיצוב חווית משתמש נכונה ואיכותית ומימושן.
12:30
13:00
רון שלי | מנהל שותף בקבוצת דבי
חלק מתפקידנו כאנשי למידה הוא אף לדאוג למיצוב יחידת הלמידה בארגון ומתג אותה כבעלת ערך. בהרצאה זאת נלמד את עולם מיתוג המעסיק מרון שלי, שותף מנהל בקבוצת דבי ואחד מאנשי האסטרטגיה והקריאייטיב המובילים בארץ. רון מוביל תהליך של פרדיגמת תקשורת אסטרטגית חדשה, המאפשרת למותגים ולעסקים מובילים, לבצע את החיבור בין עולמות השיווק והמיתוג המסורתיים לבין הפלטפורמות הדיגיטליות. בהרצאה נכיר את היסודות והחוקים לבניית מותג, ואיך עובד מנגנון השכנוע ליצירת העדפה ואהדה.
בסיום הסשן המשתתפים יוכלו: להטמיע עקרונות מעולם מיתוג המעסיק בתהליך מיצוב יחידת הלמידה בארגון.
13:00
13:30
טל שי | head of digital, Bezeq
החיבור בין למידה לדיגטל הוא כבר לא חדש, אך האם יש לנו מה ללמוד מתרבות הצריכה באינטרנט כדי להבין כיצד להתאים נכון את פתרונות הלמידה לאופן בו אנו משתמשים באינטרנט. טל שי, מנהל הדיגטל בחברת בזק, ימחיש לנו כיצד אנו באמת משתמשים באינטרנט ומהן ההעדפות שלנו.
בסיום הסשן המשתתפים ידעו: להתאים פתרונות למידה לפי אופן השימוש של אנשים באינטרנט.
13:30
14:30
14:30
15:00
נתי אלוק | Global manager of L&D, Checkmarx
מה קורה במפגש בין תחום פיתוח הלמידה לתחום פיתוח התוכנה?
כאנשי למידה אנו אמונים על תכנון, פיצוח ואדריכלות תכניות הלמידה. אנשי פיתוח התוכנה גם הם, מתכננים, מפצחים ובונים ארכיטקטורות פיתוח. האם קיים דימיון בין שני העולמות? ואם כן, האם ניתן ללמוד מזה משהו?
בבואנו להכיר את קהל הלומדים שלנו בצ’קמרקס קיבלנו הזדמנות לצלול לתוך עולם עשיר במתודולוגיות, כלים ועקרונות שהיווה עבורנו מעיין שופע לחדשנות בתחום הלמידה הארגונית אצלנו בחברה.
במפגש זה נתי אלוק, מנהל הלמידה הגלובלי של צ’קמרס, יסביר כיצד גוף ה- L&D החליט ללמוד מעולם מקביל, עולם פיתוח התוכנה, ולשלב מאפיינים של עולם זה בחווית הלמידה של המפתחים בארגון.
15:00
16:15
שלי בן-חמו | מובילת אג’ייל, בנק הפועלים
בסדנה מעשית זו נלמד איך הצלחנו להזיז את הספינה הגדולה שנקראת בנק הפועלים לנתיב שייט חדש, ממוקד ערך מיידי ללקוח, דיליברי וקיצור תהליכים תוך למידה מתמדת ותגובה לשינויים.
כיצד משתלבים פיתוח ארגוני ולמידה בהובלת שינויים ארגוניים ומהו הערך הייחודי של כל אחד מהם?
במושב נשמע case studies של ארגונים שהצליחו לשלב בין עבודת שני התחומים באופן שיצר אימפקט ארגוני משמעותי.
כמו כן ננסה להבין מה היתרון בעבודה שלובה זו ואיך גורמים לשילוב הזה להצליח?
מובילי המסלול:
חגית מיטרני | מנהלת פיתוח ארגוני, Appsflyer
אור מלר | מנהלת למידה ופיתוח ארגוני, ישראכרט
12:00
12:30
דרור רוזנברג מלליס | מנהל קבוצת פיתוח הדרכה, אמדוקס
נכון, אנחנו לא אייל שני, אבל בחרנו להראות כאן איך יישמנו את הלמידה אליה כיוונו תוך כדי הפרויקט: איך חשיבה אסטרטגית, קבלת החלטות, חוסן נפשי, אינטלגנציה רגשית וחברתית, חשיבה יצירתית וחדשנות וגם למדנות וסקרנות ליוו אותנו כאשר הפכנו אותם לפרויקט הלמידה של מיומנויות העתיד של כלל הארגון. נספר על התפיסה, ההכלה על כלל הארגון, האתגרים ביישום, האתגרים בינינו (החלק הג’וסי) וגם קצת על תעוזה ופריצת דרך.
בסיום הסשן המשתתפים יוכלו:
1. לבחון בעצמם את שיתוף הפעולה בין ארגון הלמידה לארגון ה-OD תוך שימוש במיומנויות העתיד.
2. לזהות איפה המקומות בהם הם טרם העזו בארגון ולנסות לפרוץ גבולות.
3. להאמין שיש עתיד למערכות יחסים מורכבות בארגון.
12:30
13:00
הילה טרוסמן פאר | מנהלת למידה ופיתוח ארגוני, NSO
כולנו אוהבים שינויים אבל מתקשים להשתנות…
בNSO הבנו שהפיתוח האישי ולקיחת אחריות על הלמידה שלנו היא יכולת קריטית שתוביל לצמיחה, התפתחות, מצויינות וגם לשמחה ומחוברות. לכן הובלנו את תוכנית ״המקפצה״ תוכנית שנותנת לכל עובד את הכלים הנדרשים לניהול הקריירה וההתפתחות האישית שלו.
רוצים לשמוע מה זה אומר?
איך מניעים כזה שינוי ומה גרם לזה להצליח?
בסיום הסשן המשתתפים יוכלו ליישם תוכנית פיתוח אישי בארגונם בצורה אפקטיבית יותר.
13:00
13:30
אמירה יעקב | ראש תחום פיתוח למידה, כללית
גוני שני | רכזת למידה ופיתוח מנהלים, בית הספר לניהול ומנהיגות, כללית
למנהל הישיר יש השפעה משמעותית על הלמידה של עובדיו ואחריות על התפתחותם. זה ממש לא חדש, זה ידוע וברור!
אז למה זה כל כך קשה לביצוע והטמעה?
מה זה בעצם אומר מבחינת המנהל? איך משלבים זאת במציאות העמוסה?
נשתף אתכם מה אנו עושים בכללית כדי להטמיע את תפיסת המנהל כמוביל למידה ועם איזה אתגרים אנו מתמודדים.
בסיום הסשן המשתתפים יוכלו:
1. להבין שלמידה ארגונית לא יכולה להיות רק הביזנס של מחלקת הלמידה.
2. יחשפו לכלים שמעודדים ותומכים במנהלים להיות מובילי למידה.
3. יזהו מה נדרש לקדם בתרבות הארגונית כדי שזה יצליח.
13:30
14:30
14:30
15:00
אירית חוביץ | Senior Director, Global Head of Inclusion and Diversity, Teva
בהרצאה זו נתאר הטמעת תהליך שינוי ארגוני שכולם מבינים שהוא הדבר הנכון וההכרחי לארגון, אך מתקשים לתעדף ולתת לו את הזמן והמקום הארגוני.
בסשן נשתף על תהליכי הטמעת שינוי של מנהיגות מכלילה בארגונים שונים מזווית הראיה של יועצת המלווה הטמעת תהליכים מסוג זה במגוון רחב של ארגונים. דרך אירועי מקרה שונים נציג את האתגרים בהטמעה מסוג זה תוך מיקוד בניהול השינוי והגורמים השונים הלוקחים בו חלק.
בסיום הסשן המשתתפים ידעו להתמודד עם אתגרים משמעותיים בניהול שינוי ארגוני ויקבלו את הכלים השונים להתמודד עימם.
15:00
16:15
חגית מיטרני | מנהלת פיתוח ארגוני, AppsFlyer
אור אגדי מלר | מנהלת הדרכה ופיתוח ארגוני, ישראכרט
איך מייצרים אימפקט משמעותי?
איך מטמיעים שינוי אסטרטגי לרוחב הארגון ואיך למרות כל האתגרים שבדרך מיצרים שינוי ומראים תוצאות בשטח?
במושב זה נציג שני מגה פרויקטים חוצי ארגון:
– פרויקט מאיצים לטרנספורמצייה של הובלת שינוי בתרבות הארגונית של ישראכרט
– פרויקט הטמעת מודל מנהיגות חדשני לחברות בצמיחה מואצת ב-AppsFlyer
בסדנה ננסה להבין מה התפיסות והאסטרטגיות שנקטנו בפרויקטים אלו אשר יכולים להיות רלוונטיים גם לכם וכן נתמקד בשותפות ובתפקידים הייחודים של פיתוח ארגוני ושל יחידת הלמידה ואיך עובדים יחד כדי לחולל שינוי.
בנוסף נקדיש חלק מהזמן ללמידת עמיתים ובמסגרת זו תוכלו לשתף ולהתייעץ בדילמות בפרויקטים שלכם.
אז נפגשים שם??
בסיום הסדנה המשתתפים יצאו עם:
1. היכולת לחדד הבנה בהובלת תהליכי שינוי אסטרטגים.
2. להכיר את נקודות חיבור בין יחידות שמייצרות ערך משמעותי לביזנס.
16:15
16:30
16:30
17:30
רות עדן | מנכ״לית ומייסדת שותפה Community Forward – ארגון מנהלי הקהילות של ישראל
למידה איכותית מחולקת ל-70% התנסות מעשית, 20% – עבודה עם אחרים, ו-10% למידה פורמלית. קהילת למידה בארגונים מאגדת בתוכה 90% מכל מה שעובד צריך כדי לבצע למידה אפקטיבית אשר תטיב עם ביצועיו.
בסדנה נדבר על מהי קהילה, איך היא מתנהגת בתוך ארגון, וכיצד בונים קהילת למידה אפקטיבית?ֿֿֿֿֿֿֿֿֿֿ
*ייתכנו שינויים בתכנית ומרצי הכנס